dimecres, d’agost 30, 2006

El rellotge interior

Avui a la nit he tengut un somni. En el somni em despertava i era molt tard. No havia sentit el despertador i eren més de les onze, feia tres hores que hauria de ser a la feina! M'he despert i he mirat el mòbil (que em fa de despertador). No eren més que les 8 i quart (així mateix una hora i quart més tard de l'hora en què toca sonar. L'explicació: quan he anat a veure a quina hora tenia posat el despertador, estava a les 17:00 no a les 7:00!

Però, això tornava a ser un somni! M'he despertat, ara de bon de veres i preocupat, i eren les 6:55, faltaves només 5 minuts perquè sonàs el despertador (que estava ben programat).

Tot ben curiós, però no és primera (ni la segona, ni la tercera, ni la...) que em despert quan manquen 5 minuts per a que soni el despertador. Per a mi és evident que tenim un rellotge intern (i sembla que el meu prou entrenat) el que desconec és si això està prou estudiat per la ciència.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

el meu rellotge interior està ben esconyat, idò ;-)))

ara en serio, a mí també em passa. fins i tot dies que he anat a dormir molt tard i m'he de despertar prest, els ulls se m'obren un parell de minuts abans de que soni el despertador, encara que només hagi dormit unes hores.

Asterix ha dit...

Aleshores no el tens gens esconyat. Et funciona de puta mare!

Per cert que he trobat alguna informació al respecte. Els professionals de les ciències de la salud sembla que això ho saben de sobra, però un parell d'enllaços no fan mal.

Per cert, atenció a l'enllaç del Clarín:

http://es.wikipedia.org/wiki/Ritmo_circadiano
http://www.clarin.com/diario/1999/01/23/e-04601d.htm

I de pas, una explicació científica d'un dels moments més dolços del dia :-)

http://es.wikipedia.org/wiki/Siesta