dijous, de juny 23, 2005

Castles Made Of Sand


Castells d'arena
Originally uploaded by joanet.
Tenia ganes de posar aquesta foto de fa un parell de setmanes a la platja. Es veuen una sèrie de inofensius castells d'arena indefensos davant les ones de la mar. Ben bé una foto d'una realitat efímera, ben segur amb només unes hores de demora aquesta estampa ja no hagués estat possible.

I és que, al cap i a la fi, tot el que ens envolta, incloent-nos a nosaltres mateixos, tampoc no som tan diferents als castells d'arena, si som conscients del pas del temps hem d'acordar la relativitat de les coses. Qui tengui una edat mínima de 20 anys estarà d'acord que el seu poble, la seva illa han canviat. Jo en tenc més de 30 i trob radicalment empitjorada la meva ciutat, Palma, i la meva illa. I si estir de la memòria dels meus pares, que varen conéixer s'Arenal com un meravellós sistema dunar (per posar un exemple que comentam a casa) on fins i tot hi criaven les tortugues de mar, aleshores sí que te'n pots dur les mans al cap.

Sovint em deman si els nostres dirigents, amb independència del seu "color", es qüestionen quina mena d'illa heretaran les generacions que estan per venir. Jo crec que realment no tenen un model de futur i que només se preocupen d'intentar repetir per seguir acumulant poder, negocis, riquesa.

Em fa pena, però per altra banda crec que serà un problema que els nostres successors hauran de solucionar, i confí en que quan les coses es possin fotudes de bon de veres la gent pugui treure el millor d'ells mateixos (dieu-me optimista). N'Andrés, un bon amic meu, té la teoria que en el futur es recordarà aquesta època que vivim com una mena d'edat mitjana de l'energia on la humanitat va exhaurir els combustibles fòssils, altament contaminants, fins que va haver de donar un bot endavant cap a una altra mena de fonts d'energia que deixaran les actuals com un mal record del passat. No m'extranyaria gens, pensau si als monjos copistes de l'edat mitjana els haguessin xerrat dels "blocs".

I tot això suggerit per uns simples castellets d'arena que si anau a la platja de Formentor no trobareu ;-)