dijous, de juliol 14, 2005

Estiu => Lectura

Fa molt temps que volia escriure aquest post, però com que no trobava una foto adequada ho anava demorant. Encara no l'he trobada, però m'és igual, no se m'hauria de passar el moment. Així que "nem".

La lectura és una de les meves aficions. M'agrada molt llegir narrativa, especialment la que ja té una certa solera (detest les novetats, per desgràcia meva). Doncs curiosament aquesta afició que tan bons moments em fa passar queda ràpidament aparcada quan la tardor fa acte de presència i les hores de sol flaquejen per l'octubre. Llavors entr en una mena d'aletargament lector que només vaig passant a base de còmics (que exigeixen molt menys esforç, supós) i no és fins a l'avançada primavera quan la lectura torna a ocupar el lloc que li pertoca. Per lògica primer ho associava a les vacances (sobretot quan aquestes eren més llaaaargues, és a dir quan era estudiant), però està ben demostrat que no, que és la llum, la calor, l'estiu qui ressucita la passió lectora.

Fins i tot m'arriba a passar que aquell llibre que estic llegint quan l'estiu es despedeix sovint agafa pols a la meva tauleta de nit durant tot l'hivern, tant que acab per tornar-lo a la seva estanteria. En canvi el llibres comencen a succeïr-se un darrere l'altre a partir de l'abril, enguany ja he llegit "Malpertuis" de Jean Ray, les "Històries Naturals" de Joan Perucho -molt bo!-, les "Novelas Ejemplares" de Cervantes -irregulars-, "El Caso de la Calle de la Cabeza Cortada" una altra volta de Ray -no arriba a la sola de les sabates a Malpertuis-, "La Família Vurdalak" d'Alexei Tolstoi -misteriosa i apassionant història de vampirs- i ara estic amb "Cuentos de Fantasmas" de M.R. James -una selecció de contes on n'hi ha algun molt bo-. El proper, si el trob, voldria que fos "Los Dioses En El Exilio" de Heinrich Heine -me l'ha recomanat en Pedro-. Enguany m'ha pegat pel terror, un dels gèneres que m'agrada, però l'estiu passat devorava novel·la negra compulsivament!

I tornant a lo de l'estiu, ben pensat no només té lloc el renaixement lector sinó també d'altres (l'esport, l'amor...). M'agrada molt l'estiu i que faci tanta llum i que la mar sigui tan agradable, sinó fos perquè fa un poc massa de calor!

Esper que tothom tengui un bon estiu, feis el possible perquè així sigui, ok?